tisdag 15 september 2009

Lördag 12/9 2009 Karma fungerar faktiskt

Vaknade alldeles för sent (10.30-ish) så det blev aldrig att vi gick ner till biblan. Satte mig istället med en kopp kaffe och läste lite i Oxford illustrated history of prehistoric Europe. Väldigt najs bok.
Undrar om jag inte borde kila tillbaka till stenåldern igen. Det var ju trots allt därför jag sökte till arkeologiprogrammet.

Kollade mina meddelanden på myspace medan jag käkade frukost, och ni minns kanske den där tönten jag nämnde för ett par inlägg sedan? Jag hade fått ett svar från honom. Han hade plockat bort bilderna och mailet i sig bestod av vettskrämt babbel med "sorry" och "apologize" inslängt typ 18 ggr. xD
I guess I made an impression. Resultat blev i alla fall att Bobby is safe... For now...
Skickade iväg ett sista "I'll be keeping my eyes on you" mail till grabben så får vi hoppas att an håller sig i skinnet.

Fick vid 12-tiden för mig att jag ville göra en utflykt till Lojsta slott. Snackade lite med Tessan över msn. Hon verkar stormtrivas i Tanzania och jag måste erkänna att jag är avundsjuk på hennes spännande liv. Själv är man fast här med Wallinarna... Super!!
Visst att jag kunde ha valt en annan skola eftersom jag stör mig så. Men ska man verkligen behöva flytta från sitt hem när det, i alla fall i teorin, ska finnas en fullgod utbildning på plats?
Satt ett bra tag och diskuterade nya ämnen som jag kan behandla i min D-uppsats och jag glömde som vanligt bort tiden.

Vid 13 kom Anna över och vi drog till Maxi för att köpa fika till vår utflykt. Men väl där kom vi på att Lojsta var fyllt till bredden av medeltidsgalningar den dagen (;p) så det blev något mer norrut istället... Fårö it was...

2 terrängresor senare och ett omdop av bilen (från Kit till Jeepen) så hittade vi ett ställe som vi kunde stanna på (VARSOMHELST BARA JAG FÅR MAAAAT!!!) Ehm...
Efter en liten fika med randomness-oh-de-luxe faktor så bar det av hem igen. Svarta moln hade börjat samlas ovanför våra huvuden så det var bäst att sticka innan vi råkade ut för ev. Kalle Anka effect.

Kände mig allmänt väldigt glad. Det var en fin dag med trevligt sällskap, god mat och, till största delen, fint väder. Jag hade en ny Beatlesskiva och ett paket från Panduro väntade på mig på Coop. Så vi drog dit för att hämta ut det.

Väl där så var det så gott som folktomt. Det kom dock en man som hade bråttom att lämna in tipset (eller något) innan klockan 18, så jag lät honom gå före. Han blev så glad att jag fick en trisslott i present. Tyckte väl själv att det kanske var något oförtjänt. Så mycket hade jag väl ändå inte gjort men det var ändå inte utan att jag blev väldigt rörd och stammade fram ett förvånat "tack" och om jag inte minns fel så tror jag faktiskt att jag NEG!! :O
Kanske bara var en fin dag. Kanske var det Karma som ville säga mig något. Är väl kanske inte så genomrutten som jag tror mig vara trots allt. ^__^

Vann tyvärr inget på lotten men blev ändå superglad. Den lilla gesten verkligen made my week. Det finns jättefina människor därute. Hoppas att han vann något på sina lotter. :)
Swooosh. Karma right back at ya.

Kom hem och dekorerade med mitt nya pandurostuff. Så löövli. <3>.>)

Sedan satt jag uppe till 03.00 och bloggade och pluggade. Fick en hel del gjort men i örigt så bestod natten till största del av msn-skitsnackande med Julle, Fortuna och Malin. Samt en hel del bildspammande från Silvy.

Satt och höll på att slockna till slut och fick vid 1 tillfälle för mig att min Red Bull pratade med mig!!! (råkade sätta på min mp3-spelare av misstag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar