torsdag 10 september 2009

Lördag 5/9 2009 Tornados och...

Börjar känna att jag kanske ska ge upp det här med att blogga varje dag. För det första så känns det omöjligt att hålla, och för det andra å börjar jag inse hur tråkig och meningslös min vardag är. ^__^;

Men samtidigt så känner jag att det är en bra övning i att bli mer reflexiv och ett jättebra sätt för mig att försöka få någon form av struktur och rutin i mitt i övrigt rätt kaotiska liv.
Dessutom så verkar ju alla andra blogga om allt från halvätna skinkmattor till hundens senaste spya så why not?

Ger det här ett tag till. Kan kanske inte lova att jag kommer blogga varje dag men jag ska iallafall försöka dammit!!

Pallade mig ut på en promenad kring ringmuren. Luften var varm och det blåste precis lagom mycket för att håret skulle swoosha lite dramatiskt as I marcherade i takt till 10 years. Blev jäkligt sugen på att surfa. Men tills mina pengar kommer så blir det ingen hemresa för att hämta brädan.

Tog en lång dusch när jag väl kom hem och stod länge och väl och lutade mig mot väggen och kokade mig själv medan tankarna vandrade iväg till slagfält, blod och plååååg.

Efter en stunds pluggande så fick jag för mig att jag skulle skriva ut lite saker, och SJÄLVKLART tog bläcket slut i skrivaren redan efter första sidan. Var lite för lat för att faktiskt gå, så jag tog bilen ner och skrev ut de 10 sidor som jag behövde för att fortsätta.

Väl hemma så tog jag itu med pluggandet igen. Var vid det här laget dödstrött vilket resulterade i inte mindre än 8 stora koppar kaffe. Vilket bara det i sig var en bragd då kaffet jag har hemma för tillfället (ICAs egna. Inköpt för att det var billigt, jag hade en rabattkupong och hade dåligt med cash atm.) smakar som att en apa har kissat i batterisyra. Äckligare skit får man leta efter. Men nu när man är en caffeine junkie så måste man ju ha sin fix varje dag.

Blev något hypad efter hand som jag avverkade kopp efter kopp och varvade skolarbete med kreativt skrivande och en massa roligt folk över msn. Fick bl.a. reda på att ett par tromber/tornados hade dragit in över ön under veckan och slitit upp hustak och liknande. Scary but awesome!! o.O
Värsta Kansas ju. Inte ens i lilla landet lagom går vi fria från vädrets makter.

Efter ett tag så hamnade skolarbetet mer och mer i skymundan och till slut lät jag kreativitet och skoj ta över helt. Satt och snackade skit med Silvy och Fortuna och passade på att skissa lite. Gjorde en oh så fwoah skiss över hur jag vill att min blogg ska se ut. Lite smörig kanske men what the hell. Min blogg, min bakgrund, MITT smör!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar