söndag 20 september 2009

min statement!!

Tänkte mest publicera det här mailet på min blogg för att jag inte vill höra något om att jag skulle gå bakom ryggen på någon med något.

Har en gång blivit anklagad för att jag skulle ha försökt underminera arkeologiutbildningen på Gotland från dag 1 och vill inte höra något mer skitsnack av det slaget igen.

Inte för att jag på något vis tror att det här mailet någonsin skulle nå "fel" händer. Men jag har rätt till en åsikt och därför väljer jag att vädra den offentligt och stå för den istället för att gömma mig.

Mailet handlar om mina klagomål om arkeologiprogrammet och vissa av lärarna här på bloggen.


"...Det är ju fördelen och nackdelen med internet. Man når ut till folk på gott och ont.

Nej det är väl personkemin som inte riktigt fungerar. Antar att det kan bli så ibland. Men jag trivs så bra här på ön så jag vill ogärna flytta bara för att jag inte riktigt klaffar med "ledningen". Och arkeologi är ju min livslånga dröm/passion så jag vill ju gärna fortsätta utbilda mig också. Kvalitén på utbildningen ja... Det har helt enkelt inte riktigt repat sig sedan Inger Österholm gick bort. Hon var ju i ledningen under mitt första år och då hon försvann så känns det inte riktigt som någon kunde dra lasset till fullo (iof förståeligt).

Det som jag känner är problemet för mig(och detta står helt för mig) är väl främst att jag inte känner att elevernas behov blir mötta så mycket som att vissa lärare försöker forma eleverna efter sina egna intressen ibland. Som gammal naturvetare är jag piskad in i ett tänkande av extremt kritiskt granskande hela tiden och jag känner bara inte att de nya eleverna som strömmar till skolan år efter år får lära sig att ha en kritisk eller ens objektiv inställning till det material som presenteras..."


Avslutningsvis vill jag bara säga att jag ändå inte ångrar mina 5 år här på Gotland. Att det fortfarande finns en hel del folk vid HGo som jag respekterar och håller högt och att Inger och Sven Österholm alltid kommer att ha min beundran och respekt (så som sig bör).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar